22 Haziran 2015 Pazartesi

LOVE IS THE KEY

Pont Des Art



Paris'i daha önce ziyaret edeniniz varsa hele ki eşiyle veya sevgilisiyle yada ne biliyim yavuklusuyla artık neyse ne işte:) yani kısacası bir karşı cinsle gelmişse mutlaka bilecektir bu köprüyü! Meşhur "Pont Des Art" yani "Kilitli veya Aşıklar" köprüsü. Daha önce bu köprüyle ilgili yazı yazmıştım hemen kısaca bahsedeyim; 2008 de başlamış bir kilit takma ritueli! İşte bu kadar! :)) O kadar da kısa bahsetmiycem tabii ki:)) bu köprü Paris'in merkezinde Louvre Müzesine çok yakın bir konumda Sen Nehri üzerinde bulunmakta ve aşıkların üzerine kilit taktıkları, taktıktan sonrada anahtarını suya atıp aşklarını ölümsüzleştirdikleri bir yer. Aralarında hatrı sayılır derecede ilginç kilitlerinde bulunduğu sevgiliniz olmasa dahi sırf fotoraf çekmek için bile uğrayabileceğiniz bir yerdi burasğ! Farkettiyseniz "yerdi" dedim çünkü artık o kilitlerin büyük bir bölümü toplandı, yerineyse Graffiti çalışmaları konuldu!


Neden mi yapıldı böyle bişey? Çünkü, kilitler köprü demirlerine çok ağırlık yapıyordu ve zaman zaman büyük parçalar halinde bu kilitler nehre devriliyordu ee malum köprünün altından da turistik gezi gemileri geçiyor bir aşk uğruna kafa göz yarmanın alemi yok diye düşünmüş yetkililer. Kilitler toplandıktan sonra da televizyon kanallarında sıklıkla "zaten aşk kilitlenmezdi iyi oldu" diye yorumlar duyuyorum bak işte buna hakveriyorum ama görüntü olarak bu graffitiler yakıştı mı?
Hımmm bence pek olmadı gibi. Ben kilitleri tercih ediyorum daha mistik bi hava katıyordu  ama dediğim gibi hepsi daha toplanmadı kenarlarda, kıyalarda, köşelerde hala duruyor. Bende gittim oralara yuvalandım sevgililerin ve kilitlerin arasına pusuya yattım!! Beni ararsanız işte buralarda bi yerdeyim dostlar!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder