19 Aralık 2013 Perşembe

Senenin Son Vintage Rüzgarı




Paris’te geçtiğimiz ay vintage tutkunları için hareketli bir aydı. Senede sadece iki kez düzenlenen « Salon du Vintage », bu sene  mart ayından sonra 2. si gerçekleşen, yani senenin son salonu, geçtiğimiz ay misafirlerini ağırladı.  Mart ayına göre çok daha güzel geçti çünkü bu seferki mekan daha geniş ve vintage ruhuna hitap eden bir atmosfer içindeydi. Ahh bunu yazarken bile bir sonraki vintage salonunu özlemle beklediğimi farkettim.

Yer : Cité de la Mode et du Design *Salon du Vintage 2013

Fransa’da bulunan vintage tasarımcılarının, ikinci el mağazaların, genç modacıların senede 2 kez toplandığı bir yer . Hepsi bir arada düşünebiliyormusunuz? 3500 m² de büyük bir alışveriş keyfi. Eğer gerçek bir vintage tutkunuysanız ve bu konuda bilgi birikiminiz varsa işte burası sizin cennetiniz. Bu cennete giriş 5 euro. Sudan ucuz insanın dört beş defa girip çıkası geliyor:)

Benim favorim gözlüklerdi, tam bir gözlük tutkunuyum. Burda her döneme ait gözlükleri bulmak mümkün. Özellikle de büyük markaların eski tasarım gözlükleri çok revaçta.



Genç tasarımcılar demiştim onları unutmadım bence en önemlileri de onlardı. Çoğu internet üzerinde satış yapıyor şimdilik tabi bana göre hepsi gelecek vaad ediyor. Onların da pek yakında Paris butiklerini ziyaret edeceğime eminim.
Kolye tasarımlarımcıları ise bu ay bombayı patlattılar, bence en başarılıları onlardı. Aksesuarsız bir kombinasyon düşünülemez. Ne kadar şık olursanız olun sizi tamamlıyacak karekterinizi anlatıcak küçük bir dokunuşa ihtiyacınız var. Takı tasarımlarında fransız dokunuşunun farkı ortada.

 Bijoux Retro&Poétiques www.lesindiscretes.com

Ayakkabı reyonlarını gezerken bende her bayan gibi bayılma tehlikesi yaşadım. Heyecandan tabiki, merak etmeyin bir bardak su içip hemen kendime geldim. Fiyatlar biraz yüksekti ama değerdi. Aralarında seçim yapmak mümkün değil hergün bir çiftiyle Paris sokaklarında, küçük bir topuk tıkırtısı eşliğinde dolaşmak istiyorum. Belki elimde de küçük bir şemsiye! Evet o anda tam düşündüklerim bunlardı. Hislerimden hiç bişey kaybetmedim.



Küçük ayakları da unutmamışlar, ne yani vintage tarzı sadece yetişkinleremi ait sanıyorsunuz. Bu ne bencilliktir yahu. Ayakkabı tasarımcıları tam da ikinci el tutkunlarını mutlu edicek bir yöntem geliştirmişler  ayakkabılardan arta kalan parçalarla çocuklara da tasarım modeller üretiyorlar. İkinci el tutkunlarının bu olaya sevinmesinin nedenini açıklıyım da konu havada kalmasın. İkinci el,  sadece bir giyim tarzı değildir yani belli bir döneme ait parçaları bulup şıklığımızı tamamlıyoruz orası kesinde asıl olay eski kıyafetlerin tekrar 2. 3. kişiler tarafından kullanılıp değerlendirilmesi. Bir çesit geridönüşüm ve ya çevreye saygı diyelim.

Audrey Fallope www.audreyfallop.com


Bunlar geri dönüşüm ayakkabılarıydı, bir de sadece çocuklar için vintage ayakkabı üretenler var ve onlar farkını, kalitesini hissettiren cinsten.
Bu reyonda kendimden geçip aklımı yitirmiş olmalıyım ki, koca ayak bir çocuk edasıyla bunların 38 yokmu diye sormuşum.


Chupeta www.chupeta.fr


Vintage bir salondan bahsedipte plak tutkunlarını unutmak olmazdı. Bu kadar hain olamam onlara karşı! Benim hiç plak alıp ta dinlemişliğim yok, plak çalarımın olmamasından kaynaklanıyor bu küskünlük heralde ama yinede plakları seviyorum tasarımları açısından oldukça şık geliyorlar bana. Benim gibi insanlar çok olsa gerek ki bozulmuş plakları değerlendirip çeşitli tasarımlar yapmışlar. Resim çerçevesi ve ya zarflık olarak kullanabilirsiniz. Geçen seferki salonda da kül tablaları ve lamba tasarımlarını görmüştüm onlarda çok şıktı.


Vintage Ako


Bir lamba tasarımcısı düşünün bana açıkça tasarımıyla Amerikan usulü parmak gösterdi ve ben onu yinede çektim! Alırmıydım o aydınlatmayı ? Alırdım. Kim için ? İstenmiyen misafirler için tabiki ;)

Richard Phalippon *Dakitch www.dakitch.com


Süprizi sona sakladım ta taa karşınızda Yves Saint Laurent Couture.  Didier Ludot tarafından tasarlanmış eşsiz parçalar. Arada bu hoş süprizle karşılaşmak hoşuma gitti.

Didier Ludot


Hazır bu ay vintage salonuna değinmişken çok önemli diğer bir salondan da bahsetmek istiyorum. Bu seferki ayda iki kez düzenleniyor yani yakalama ve denk getirme şansınız daha yüksek. İki haftada bir ama sadece pazarları düzenleniyor küçük bir salondur ama çok eğlencelidir alışverişinizi yaparken swing dansçılarını izleyebilir, biranızı içebilir, hatta saçınızı bile kestirebilirsiniz. Bir zamanlar “tam tedbir Cevat Kelle” diye bir kameraman karekteri vardı bu tanımlamam birden onu anımsattı. Yani bu salon, aynı anda bir çok şeyi bulabileceğiniz bir yer.


Vide Grenier *Retro & Vintage 11 Cour Debille 75011


Size burda saçınızı bile kestirebilirsiniz dediğimde abartmıyordum bakınız resim burda. Fakat sadece 50’ler ve 90’lar arası modellere mahsus öyle Justin Bieber modeli kestiremezsiniz üzgünüm. Zaten istemiyorsunuz da!



Burasının havası tam bir Paris sokak *brocantları gibidir (Hani herkesin, evinde kullanmadığı eski eşyalarını getirdiği, genellikle yaşlı teyzelerin evinden çıkan ve bize küçüklüğümüzü anımsatan parçaların bulunduğu). Koleksiyoncuları için mutlaka gelinmesi gereken bir adres. Ben koleksiyoncu değilim burda benim ilgimi çekenler yine o aynı teyzelerden çıkan olağanüstü eski broşlar.






Vintage popüleritesi günden güne artıyor. Eski ürünler değerlenmeye başladı. Vintage salonlarına da, brocantlara da ilgi arttı. Vintage modasına kapılıp sarhoş olanların ateşi bir gün sönecektir o kesin ama esas vintage tutkunları uzun yıllardır süre gelen bu geleneği bozmayıp bu salonlara eşlik etmeye devam edicekler.  Avrupanın bir çok yerinde vintage mağazaları bulmanız mümkün hepsi iyi organize olmuş enteresan yerler özellikle Londra, Paris’le tam bir rekabet halinde. Ama benim için  vintagein kalbi herzaman Paris’te atıcak! Benim kalbim de!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder